2016. február 10. 22:30 - LUNA

Room (Szoba)

maxresdefault.jpg

Gyakorlatilag sokkhatás alatt vagyok. Ez a film nekem maga A FILM.

A történet miatt is nagyon vártam, hiszen a megtörtént események ihlette regény, amiből a film készült, olyan témát dolgoz fel, amely egy jó pár éve az egész emberiség kedélyeit borzolta.

Egymás után kettő eset is napvilágot látott, melyben beteg ember tartott fogva egy szűk helyen hosszú évekig lányt, s szexuálisan használta is. Az egyik esetnél gyermekek is születtek, s ez a történet ihlette a Szoba című filmet. A megbotránkoztató, iszonyatot keltő dolgokra mindig kíváncsiak az emberek, már csak azért is, mert kell a cirkusz. De ennél a filmnél a kiszabadulás után nem áll meg a történet, hanem tovább látjuk, hogy hőseink hogyan dolgozzák fel a szabadulást, ahogy kitárul a világuk. Legfőképp nekem az anyai szeretet bemutatása tetszett, sikerült a rendezőnek elénk tárnia, hogy mennyire lehet szeretni saját gyermeked...

A film szerintem magasan veri a többi 2016-os Oscar jelölt filmet, ahogy Brie Larsonnak is nyernie kellene női főszereplő kategóriában (bár urambocsá' talán Charlotte Rampling jobb a 45 évben...), s a a kisfiút megformáló Jacob Trembleyt is kellett volna jelölni legjobb főszereplő kategóriában (bár akkor Leo idén sem kaphatna díjat...)

Nem nagyon találok több szót, s tudom, hogy az év elején adtam már 10nél több pontot, de most azt is felül kell írnom,

11*/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://moviesieein2016.blog.hu/api/trackback/id/tr378380684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása